نويسندگان

  سال ۱۳۹۲ سال چه حیوانی است؟ مار

سال 92 سال چه حیوانی است

سال ۱۳۹۲ سال مار و به معنی سال توقف سیاره مشتری در لانه ی خرچنگ است. سیاره زحل در برج میزان قرار می گیرد، سیاره ی مشتری پا به برج سرطان می گذارد و کیوان در عقرب و نپتون درحوت شناور است.

شعار مار: “من احساس می کنم”

در طالع بینی چینی، مار پس از اژدها آورده شده است، اما اهمیت آن به عنوان سمبل پرستش بسیار بالاتر از اژدها است. مار به معنای بدخواهی، شرارت، رمز و راز و همچنین تیزهوشی، غیب گویی، و توانایی تشخیص گیاهان مختلف است. افرادی که در سال مار به دنیا آمده اند، معمولاً افرادی خوش اخلاق هستند که قدرت ارتباطی بسیار بالایی دارند. آنها سیرتی مهربان و بخشنده دارند اما گاهاً حسود و بدگمان می شوند. باید مراقب گفتگوهای خود با دیگران باشند چون ممکن است باعث از دست دادن دوستی هایشان شود.

سال مار یعنی سالی که سیاره مشتری پا به برج سرطان می گذارد . سال های ۱۲۸۴، ۱۲۹۶، ۱۳۰۸، ۱۳۲۰، ۱۳۳۲، ۱۳۴۴، ۱۳۵۶، ۱۳۶۸، ۱۳۸۰، ۱۳۹۲، ۱۴۰۴ و … سال های حیوان مار هستند که در آن ها اتفاقات غیر منتظره ای رخ داده که برخی از آن ها در اینجا آورده شده اند :

۱۳۰۸ = سال مار : فوت احمدشاه قاجار، درگیریهای شدید در بیت المقدس.و نخستین برخوردها بین اعراب ویهودیان

۱۳۲۰ = سال مار : حمله ی متفقین (شوروی وانگلیس) به ایران، ورود آمریکا به جنگ دوم جهانی باحمله ژاپن به پرل هاربر

۱۳۳۲ = سال مار : کودتای ۲۸ مرداد، حادثه ی دانشگاه تهران درآستانه ی ورود نیکسون رئیس جمهورآمریکا به ایران، بقدرت رسیدن جمال عبدالناصر درمصر

۱۳۴۴ = سال مار : تیراندازی به شاه درکاخ مرمر، درگیریهای هند وپاکستان برسرکشمیر، شروع انقلاب فرهنگی درچین

۱۳۵۶ = سال مار : درگذشت سید مصطفی خمینی و دکتر علی شریعتی

۱۳۶۸ = سال مار: رحلت امام خمینی، تخریب دیواربرلین

۱۳۸۰ = سال مار : تخریب برجهای دوقلو درنیویورک، (حرکت سیاره ی پلوتو در برج قوس..برج مقابل طالع ایالات متحده)، حمله ی آمریکا به افغانستان، سیل وبارندگی درشمال و قطع سراسری برق درکشور، برخورد هواپیمای جاسوسی آمریکا باجنگنده ی چینی

 


برچسب‌ها: <-TagName->
[ شنبه 5 اسفند 1398برچسب:, ] [ 15:4 ] [ رضا زرگرانی ]


برچسب‌ها: <-TagName->

[ چهار شنبه 15 خرداد 1392برچسب:, ] [ 10:26 ] [ رضا زرگرانی ]

پنج راه   

پایین آوردن قند خون
 

۱- بعد از ناهار به پیاده روی بروید:
پیاده روی بعد از ناهار نه تنها به کاهش وزن کمک می کند بلکه مقدار انسولین بدن را
نیز تنظیم خواهد کرد.

۲- به مدت یک ربع به موسیقی که دوست دارید گوش کنید:
این یکی از بهترین و ساده ترین راه های کاهش استرس است که تاثیر مستقیمی روی سلامت
بدن شما دارد.

۳- به جای خوردن هله هوله و پر کردن اوقات فراغت تان به یک دوست تلفن کنید:
بسیاری از عادات خوردن از سر بیکاری یا عادت است ،نه گرسنگی. به گزارش پرشین وی ،
بهتر است برای این اوقات کار بهتری پیدا کنید.

۴- برای شام مقداری سبزیجات بخورید:
برای تعادل انسولین و همچنین جلوگیری از چاقی سعی کنید شب ها به جای خوردن غذاهای
سنگین و پرکالری غذاهای سبک و طبیعی مثل سبزیجات مصرف کنید.

۴- سی دقیقه زودتر به تخت خواب بروید:
تاثیر خواب کامل بر سلامت و مقدار قند خون بسیار شگفت آور است پس حتما آن را امتحان
کنید.


برچسب‌ها: <-TagName->
[ سه شنبه 22 اسفند 1391برچسب:, ] [ 21:33 ] [ رضا زرگرانی ]

اسپانیا، مادرید

محوطه یک هتل

فرانسه، پاریس

ژاپن

یک موزه در پاریس

موزه‌ای در پاریس

 

 

طرحی از معماری یک باغ موزه که یادآور اهرام ثلاثه نیز هست


برچسب‌ها: <-TagName->
[ سه شنبه 22 اسفند 1391برچسب:, ] [ 21:31 ] [ رضا زرگرانی ]

آشپزان پرتغالی با پخت بزرگترین املت جهان رکورد جهانی گینس را به خود اختصاص دادند.

بنابر اعلام مسئولان ثبت رکوردهای جهانی گینس، این آشپزان به طور داوطلبانه و در
مدت ۶ ساعت بزرگترین املت جهان را تهیه کردند.

برای پخت این املت که وزنی در حدود شش تن داشت، ۱۴۵ هزار تخم‌مرغ مورد استفاده قرار
گرفت و داخل تابه‌ای بزرگ ریخته شد.

پیش از این در سال ۲۰۱۰ میلادی املتی به وزن تقریبی چهار تن در آنکارا پخته شد و به
ثبت رسید.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی رکوردهای جهانی گینس، برگزار کنندگان این
رقابت پس از پایان یافتن آن اظهار داشتند: هرچند آماده‌سازی املت کار بسیار سخت و
نفس گیری بود اما موجب شد تا خانواده‌های زیادی چند ساعتی را در کنار هم لذت ببرند.


برچسب‌ها: <-TagName->
[ سه شنبه 22 اسفند 1391برچسب:, ] [ 21:24 ] [ رضا زرگرانی ]
[ چهار شنبه 9 اسفند 1391برچسب:, ] [ 14:1 ] [ رضا زرگرانی ]

لکتین موجود در غذا در صورت واکنش با آنتی بادی های یک گروه خونی نامناسب باعث لخته شدن خون می شود و این لخته ها باعث ایجاد بیماری ها و مشکلات جسمانی مختلف مانند هضم نامناسب،مشکلات کلیه و کبد،سردرد،دیابت،چاقی مفرط و بسیاری بیماری های دیگر می شود.

بنابراین باید از غذاهایی استفاده کرد که لکتین موجود در آنها با گروه خونی شما سازگار باشد و بتواند واکنش مناسبی با آنها ایجاد کند.بر این اساس او رژیم غذایی ویژه ای برای هر گروه خونی مختلف ارائه کرد.

رژیم غذایی مخصوص گروه خونیA:

رِژیم گیاه خواری مناسب ترین رژیم غذایی برای افرادی است که گروه خونی A دارند.افراد دارای این گروه خونی از نظر تولید هیدروکلریک اسید مشکل دارندبه همین دلیل هضم گوشت و لبنیات برای آنها چندان ساده نیست.این افراد در صورت رعایت نکردن یک رژیم غذایی مناسب دچار بیماری های سرطان،دیابت و بیماری های قلبی عروقی می شوند.

افراد دارای گروه خونی A با استفاده از این رژیم غذایی دچار کاهش وزن شده و احتمال بیماری های قلبی،سرطان،کم خونی،بیماری های کبد و کیسه صفرا و همچنین دیابت نوع اول در آنها کاهش پیدا می کند.

گروه خونی A به لکتین موجود در سیب زمینی،کلم،گوجه فرنگی و فلفل بسیار حساس هستند.این افراد باید از میوه هایی که باعث قلیایی شدن خون می شوند استفاده کنند و از خوردن انبه و مرکبات ترش بپرهیزند.

رژیم غذایی مخصوص گروه خونی B:

از نظر تنوع غذایی،افراد با گروه خونی B شرایط بهتری دارند.بهترین رژیم غذایی برای این افراد استفاده از لبنیات،گوشت( البته نه گوشت مرغ ) و مقداری حبوبات است.بزرگترین مشکل که برای این افراد به وجود می آید مشکلات دستگاه ادراری و عفونت مثانه است و احتمال ابتلا به بیماری های ویروسی نیز زیاد است.

اگرچه افرادی که گروه خونی B دارند فرآورده های لبنی و بیشتر غذاها را به راحتی می توانند هضم کنند اما تنها زمانی به راحتی با کاهش وزن روبرو می شوند که بادام زمینی،ذرت،گندم و عدس را از رژیم غذایی شان حذف کنند.فواید استفاده از این رژیم غذایی برای افرادی که گروه خونی B دارند شامل کاهش وزن،کاهش احتمال ابتلا به دیابت نوع اول،سندروم خستگی مزمن و ناهنجاری های ایمنی طبیعی مانند لوپوس و بیماری ام اس است.

برای افرادی که گروه خونی B دارند ذرت،حبوبات و آجیل مهمترین عامل افزایش وزن هستند.لکتین موجود در این غذاها روی فرآیندهای متابولیسمی تاثیر گذاشته و باعث خستگی مزمن و کاهش قند خون می شود.

رژیم غذایی مخصوص گروه خونی AB:

در این گروه خونی افراد می توانند از رژیم های غذایی هر دو گروه A و B استفاده کنند.این افراد در هضم غذاهای دریایی،لبنیات و حبوبات مشکلی ندارند اما بهتر است از گوشت قرمز استفاده نکنند.این افراد مستعد ابتلا به هر دو گروه خونی A و B هستند.برای کاهش وزن و ماندن در وزن ایده آل،غذاهای دریایی،لبنیات،آجیل ها و حبوبات بهترین رژیم غذایی برای افراد گروه خونی AB است.این افراد با این رژیم غذایی ممکن است با کاهش وزن رو برو شوند و همچنین احتمال ابتلا به بیماری های قلبی،سرطان و کم خونی در آنها کاهش پیدا می کند.

این افراد به دلیل ترشح کم اسید معده نمی توانند گوشت را به خوبی هضم کنند.درمورد آجیل و دانه های خوراکی نیز نباید زیاده روی کنند.

رژیم غذایی مخصوص گروه خونی O:

گروه خونی O اولین گروه خونی است که در انسان ها تکامل پیدا کرد.این افراد باید در رژیم غذایی شان از گوشت قرمز استفاده کنند و از غلات و لبنیات پرهیز کنند.از آنجا که این رژیم غذایی دارای پروتئین حیوانی است،این افراد باید فعالیت های ورزشی مداومی داشته باشند.

این افراد به دلیل ترشح زیاد اسید معده دچار نوعی اختلال گوارشی هستند.همچنین احتمال ابتلا به آرتریت و بیماری های تیروئید در این افراد به دلیل فعالیت بیش از اندازه دستگاه ایمنی بیشتر است.مصرف گندم و لبنیات نیز باعث به هم خوردن توازن سیستم ایمنی و ایجاد التهاب می شود.

افراد دارای گروه خونی O در اثر مصرف غذاهای دارای کربوهیدرات دچار اضافه وزن زیادی می شوند زیرا بدن آنها در سوخت و ساز چنین غذاهایی مشکل دارد.برای کسانی که دارای گروه خونی O هستند پیروی از این رژیم غذایی موجب کاهش وزن شده و احتمال لخته شدن خون و بیماری های التهابی مانند آرتریت،آسم و … در این افراد کاهش پیدا می کند.

عامل اصلی افزایش وزن در این گروه خونی،گلوتن موجود در غلات و غذاهایی است که از آنها تهیه می شود.درواقع گلوتن با کاهش متابولیسم بدن باعث افزایش وزن می شود.علاوه بر این لکتین موجود در انواع لوبیا و حبوبات با رسوب در بافت های ماهیچه ای باعث کاهش فعالیت بدنی می شود.


برچسب‌ها: <-TagName->
[ دو شنبه 7 اسفند 1391برچسب:, ] [ 14:47 ] [ رضا زرگرانی ]

واشنگتن پست؛ راپونزیل ، دختری ۱۲ ساله . اهل منطقه فقیر نشین شانتی برزیل است. او از بدو تولد تا کنون موهای خود را کوتاه نکرده است و اکنون موهایش به ۱٫۵ متر رسیده است و عنوان بلندترین موی جهان را به خود اختصاص داده است.

 

 

او در طول عمر خود حتی یک بار هم موهایش را کوتاه نکرده است. او می گوید هفته ای یکبار موهایش را با شامپو می شوید و ۴ ساعت از وقتش را می گیرد. هر روز ۱٫۵ ساعت وقت نیاز دارد تا موهایش را شانه کند. هزینه تمیز کردن و نگهداری موهای او سالانه ۴۰۰ پوند است. البته موی بلند برای این دختر برزیلی فقیر دردسر ساز شده است. راپونزیل می گوید نمی تواند در برابر باد کولر و پنکه قرار گیرد زیرا موهایش به هم ریخته می شود و خانواده اش با وجود گرمای هوا در خانه مجبورند که کولر را روشن نکنند اما مادرش اظهار دارد که ما موهای او را دوست داریم و حاظر هستیم که همه مشکلات ناشی از موی دخترمان را تحمل کنیم. راپونزیل اخیراً تصمیم گرفته است موهای خود را قیچی کند و بفروشد. موهای او را ۳۵۰۰ پوند خریداری می کنند. او می خواهد با پول بدست آمده از فروش موهایش یک خانه برای خانواده اش اجاره و خانه فعلی اش را بازسازی کند. پیش از این کیوبینگ دختر چینی مویی به طول ۵٫۶۳ متر داشت و عنوان بلند ترین موی جهان را به خود اختصاص داده بود اما اکنون این دختر برزیلی نام خود را در کتاب رکوردها به ثبت رسانده است.


برچسب‌ها: <-TagName->
[ دو شنبه 7 اسفند 1391برچسب:, ] [ 14:42 ] [ رضا زرگرانی ]

 

طلا حاوی اشعه هایی است که از پوست بدن رد می شود و روی گلبول های بدن تاثیر می گذارد. این مساله در مورد مردان صدق می کند ولی در زنان به این شکل نیست.

 

 

با توجه به تعداد زیاد گلبول های سفید خون در مردان نسبت به زنان ، در صورتی که بدن آقایان با طلا در ارتباط باشد موجب افزایش تعداد گلبول های سفید آنها می شود و از تعداد گلبول های قرمز خون شان کاسته خواهد شد. همین امر موجب برهم خوردن تعادل گلبول های سفید و قرمز خواهد شد. این اختلال می تواند منجر به سرطان خون شود.

طلا، حاوی اشعه هایی است که از پوست بدن رد می شود و روی گلبول های بدن تاثیر می گذارد. این مساله در مورد مردان صدق می کند ولی در زنان به این شکل نیست. در زنان بین لایه ی پوست و گوشت، یک لایه چربی وجود دارد اما در مردان این لایه وجود ندارد. این لایه چربی همانند سدی محکم مانع از رسیدن اشعه های  مضر طلا در آقایان است.

به این ترتیب تاثیر منفی روی گلبول های قرمز خونی در مردان یکی از مضرات استفاده ازطلا در آقایان است.


برچسب‌ها: <-TagName->
[ دو شنبه 7 اسفند 1391برچسب:, ] [ 14:40 ] [ رضا زرگرانی ]



برچسب‌ها: <-TagName->
[ دو شنبه 7 اسفند 1391برچسب:, ] [ 14:35 ] [ رضا زرگرانی ]

مینا یکی از حیاتی‌ترین بافت‌های بدن است که می‌تواند سالیان سال به بدن انسان خدمت کند اما همین بافت ارزشمند ممکن است در اثر مسواک زدن غلط از بین برود.
یک دندانپزشک با هشدار به اینکه فشار دادن مسواک بر روی دندان‌ها، مینای دندان را از بین می‌برد، گفت: مینا یکی از حیاتی‌ترین بافت‌های بدن است که می‌تواند سالیان سال به بدن انسان خدمت کند اما همین بافت ارزشمند ممکن است در اثر مسواک زدن غلط از بین برود.

شاهرخ رسولی تبار مهمترین عامل را در انتخاب مسواک، نرم بودن آن عنوان کرد و اظهار داشت: مسواکی که انتخاب می‌کنیم باید دارای موهای نرم و یکدست و دسته آن بدون زاویه باشد.وی با اشاره به اینکه قبل از مسواک زدن باید نخ دندان کشیده شود، اظهار داشت: با مسواک زدن فقط می‌توان سطوح بیرون، درون و روی دندانها را تمیز کرد اما برای تمیز کردن میان دندانها باید از نخ دندان استفاده شود.

رسولی تبار افزود: طول نخ دندان باید کوتاه باشد تا بتوان آن را بهتر کنترل کرد، در صورت بلند بودن طول نخ دندان ممکن است نتوان آن را کنترل کرد و موجب آسیب و زخم در پوشش نازک لثه میان دندانها شود.وی ادامه داد: بهتر است با نخ دندان دایره‌ای درست کرده، آن را دور دندان بیندازیم و به وسیله کنترل توسط دو انگشت دندانها را نخ بکشیم.

به گفته این دندانپزشک، باید اجازه داد تا خمیردندان به خوبی در دهان کف کند سپس با یک مسواک نرم به آرامی پلاک ایجاد شده بر روی دندانها را پاک کرد.رسولی تبار ادامه داد: باید به مسواک زدن یک نظم خاص داد به گونه‌ای که سطوح درون، بیرون و روی دندانها به ترتیب از پلاک، پاک شوند.وی افزود: باید سعی شود دندانها را در قسمتی که احتمال جمع شدن پلاک بیشتر است به خوبی تمیز کرد که این قسمتها شامل پشت دندانهای جلویی، قسمتهای پایین دندانها و دندانهای عقبی است.

این دندانپزشک با هشدار به اینکه فشار دادن مسواک بر روی دندانها مینای دندان را از بین می‌برد، اظهار اشت: مینا یکی از حیاتی‌ترین بافت‌های بدن است که می تواند سالیان سال به بدن انسان خدمت کند اما همین بافت ارزشمند ممکن است در اثر مسواک زدن غلط از بین برود.

وی افزود: مینا در تاج دندان دارای ضخامت ۲٫۵ میلیمتر است که این ضخامت در کمر دندان ۰٫۲۵ تا ۰٫۵ میلیمتر است که می‌تواند به راحتی در اثر مسواک زدن غلط و فشار دادن مسواک بر روی دندانها از بین برود.این دندانپزشک زمان مناسب را برای یک مسواک زدن خوب ۱۰ تا ۱۵ دقیقه عنوان کرد و افزود: هر زمان که پلاک بر روی دندانها ایجاد شود نیاز است که دندانها مسواک شوند تا پلاک ایجاد شده بر روی آنها برداشته شود اما دوبار مسواک زدن درست و با آرامش در طول روز قادر خواهد بود تمام مسواک نزدن‌ها را پوشش دهد.

وی استفاده از مواد ساینده‌ای مانند پودر و سفید کننده‌های دندان را موجب نابودی و صدمه به مینای دندان عنوان و توصیه کرد: اگر اطلاعات پایه افراد در زمینه استفاده از این مواد ضعیف است، استفاده از آنها می‌تواند ضرر بیشتری به همراه داشته باشد.


برچسب‌ها: <-TagName->
[ یک شنبه 6 اسفند 1391برچسب:, ] [ 22:20 ] [ رضا زرگرانی ]

فرنی:

فرنی ها و حریره ها باعث می شوند تا کربوهیدراتی که درون آن ها است به آرامی رها
شده و وارد خون شما می شوند و شما را سیر نگه می دارند. بهتر است تا از این ماده در
صبحانه تغذیه کنید و این به شما کمک می کند تا از غذای ساعت ۱۱ جلوگیری شود.
 


پاپ کرن:

اگر به دنبال یک تغذیه سالم در هنگام انجام کارهایتان می گردید باید بدانید که
بهترین انتخاب می تواند پاپ کرن باشد. این تغذی سالم مقدار زیادی فیبر دارد و
همچنین از چربی کمی هم برخوردار است اما مهمترین نکته آن این است که معده شما را پر
میکند و نمی گذارد تا بیش از حد غذا بخورید. فوایدی که در ۲۵ گرم پاپ کرن وجود دارد
خیلی بیشتر از فوایدی است که در همین مقدار چیپس یا شکلات وجود دارد.

 


سیب:

کمتر کسی وجود دارد که از فواید سیب چیزی نداند. همانطور که می دانید سیب یک منبع
سرشار از فیبر است و همین برای بدن یک مزیت بزرگ است. محققان به این نتیجه رسیده
اند که خوردن یک سیب ۲۰ دقیقه قبل از وعده غذایی باعث می شود تا مقدار غذایی که
مصرف می کنید کمتر باشد. همچنین به واسطه فیبر معده شما را پر کرده و گرسنگی را از
شما دور می کند.

 


پرتقال:

پرتقال و دیگر میوه های نارنجی از دسته میوه های بسیار مفید برای بدن هستند که در
دور کردن گرسنگی از شما نیز بسیار موثراند. این میوه ها تا دوبرابر بیشتر از موز
معده شما را پر میکنند و همان مقدار کالری را نیز به بدن شما وارد می کنند. پرتقال
ها از ۸۶ درصد آب تشکیل شده اند و محققان به این نتیجه رسیده اند که میوه هایی که
مقدار زیادی آب دارند بدون اینکه به بدن شما کالری وارد کنند انرژی را وارد لازم را
وارد بدن شما می کند.

 

تخم مرغ:

تخم مرغ ها موادی هستند با کالری بالا و شاید برای این لیست خیلی جالب نباشند اما
به دلیل پروتئین زیادی که دارند باعث می شوند تا برای یک مدت طولانی احساس سیری
بکنید و دیگر لازم نیست تا غذاهای اضافه در طول روز بخورید. بهتر است تا از تخم مرغ
ها در هنگام صبح استفاده کنید.

 

 


برچسب‌ها: <-TagName->
[ یک شنبه 6 اسفند 1391برچسب:, ] [ 22:19 ] [ رضا زرگرانی ]

روشهای کنار آمدن با افراد حسود
 

وقتی به یک درجه بالا از موفقیت و خوشبختی می‌رسید، متوجه می‌شوید که خیلی از
کسانی که قبلاً دوست، همکار یا شریکتان بودند، الان به دیوهای حسادت در اطرافتان
تبدیل شده‌اند.

ازآنجا که حسادت یک اتفاق میان فردی متداول است، کنار آمدن با افراد حسود یکی از
مهمترین‌ مهارت‌هایی است که باید یاد بگیرید. اولین چیزی که باید با آن آشنا شوید
تکنیک نیست بلکه فلسفه بنیادی کنار آمدن با اینگونه افراد است که در این مقاله به
آن می‌پردازیم.

بررسی واقعیت

قبل از اینکه درمورد افراد حسود فکر کنید به این سوال پاسخ دهید: آیا این افراد
واقعاً به شما حسادت می‌کنند؟ یکی از چیزهایی که در ما با آن برخورد کرده‌ایم این
است که در بسیاری از موارد، حسادت یک تشخیص اشتباه است.

جریان واقعی این است که فرد تصور بهتری از مهارت‌ها یا موفقیت خود دارد به همین
دلیل دچار غرور می‌شود و انتظار برخورد خاص از دیگران دارد. وقتی این برخورد خاص
صورت نمی‌گیرد، فرد به اشتباه تصور می‌کند که دیگران به او حسادت می‌کنند.

یک نمونه برایتان ذکر می‌کنیم: یک فرد در قسمت کارگزینی باور دارد بهترین فرد
متخصص این قسمت در شرکت است و باید مهمترین پروژه‌های کارگزینی را به او بدهند اما
مدیر به درستی باور دارد که این فرد بهترین نیست و به همین دلیل پروژه‌های معمولی
به او می‌دهد. به این ترتیب، او تصور می‌کند که مدیر به او حسادت می‌کند.

به همین دلیل خوب است چشمانتان را باز کنید و ببینید واقعاً چه اتفاقی می‌افتد و
بعد تصمیم بگیرید که آیا آن فرد واقعاً به شما حسادت می‌کند و یا این فقط یک
سوءتعبیر از جانب شماست.

قرار دادن فرد حسود در یکی از دو جعبه

اگر نتیجه گرفتید که با یک مورد حسادت واقعی سروکار دارید، دومین کاری که توصیه
می‌کنیم این است که به قدرت واقعی آنها برای گذاشتن تاثیر منفی بر شما فکر کنید. بر
این اساس، این افراد را در یکی از این دو جعبه قرار دهید:

۱٫ جعبه بی‌آزارها. اینها افرادی هستند که به جز کمی مسخره کردن شما و دوست
نداشتنتان قدرت کافی برای آسیب رساندن به شما را ندارند.

۲٫ جعبه تهدیدهای احتمالی. اینها افرادی هستند که قدرت لازم را دارند که به یک
جنبه از زندگی شما صدمه بزنند مثل یکی از همکارانتان که به شدت مورد اعتماد کلیه
مدیران سطح بالای شرکت است.

نادیده بگیرید

افرادیکه در جعبه اول قرار گرفته‌اند کسانی هستند که باید نادیده‌شان بگیرید.
مسخره‌کردن‌ها و نظرات حسودانه را از یک گوش گرفته و از گوش دیگر بیرون کنید. آنها
هیچ آسیب جدی به شما نمی‌توانند بزنند و اگر ببینند حرف‌هایشان تاثیری روی شما
ندارد، مطمئناً عقب می‌کشند و در خفا به متنفر بودن از شما ادامه می‌دهند.

با دفاع کردن از خودتان در حضور آنها یا اینکه خودتان هم خشمگین شوید، بیشتر از
آنچه لیاقتشان است به آنها اهمیت می‌دهید. خیلی از آنها واقعاً امیدوارند چنین چیزی
اتفاق بیفتد و بتوانند شما را عصبانی کنند.

وارد عمل شوید

کسانیکه در جعبه دوم قرار گرفته‌اند داستان متفاوتی دارند. ازآنجا که این افراد
می‌توانند به زندگی و کار شما ضربه بزنند باید به محض مشاهده نظرات و رفتارهای
حسودانه آنها، کاری بکنید.

اولین رویکردی که توصیه می‌کنیم حرف زدن به آنهاست. نظراتتان را صادقانه به آنها
مطرح کنید و نظر آنها را هم بخواهید. اگر مهارت ارتباطی شما به اندازه کافی خوب
باشد، موثر خواهد بود و خواهید توانست او را قانع کنید.

اگر این رویکرد موثر نبود، زمان آن رسیده که یکی از محبوب‌ترین مهارت‌های
اجتماعیتان را وارد عمل کنید: قطع قدرت این فرد بر خودتان. این یعنی باید محیطتان و
دینامیک‌های ارتباطیتان را تغییر دهید تا آن فرد حسود دیگری سلطه‌ای بر شما نداشته
باشد.

فردی را می‌شناختم که یک مدیر بسیار حسود داشت و با دوست شدن با مدیر آن مدیر
حسود و به دست آوردن اعتماد او، توانست بر آن فرد حسود غلبه کند. فرد دیگری که
می‌شناختم از آن کار بیرون آمد و کار دیگری برای خود پیدا کرد. همیشه جایگزین‌هایی
وجود دارد. فقط باید وارد عمل شوید.

افراد حسود می‌توانند واقعاً آزاردهنده باشند اما نباید این اجازه را به آنها
بدهید. اگر بدانید چطور هوشمندانه با آنها برخورد کنید و اعتمادبه‌نفس و مهارت‌های
اجتماعی لازم برای این کار را داشته باشید، می‌توانید خیلی راحت آنها را از سر راه
پیشرفت خود بردارید.


برچسب‌ها: <-TagName->
[ یک شنبه 6 اسفند 1391برچسب:, ] [ 22:17 ] [ رضا زرگرانی ]

فروردین:

شما گاهی اوقات قبل از اینکه مسیر خود را بررسی کنید به طور غریزی در مسیر مستقیم قرار می گیرید. اما دلیل این کار فقط می تواند این باشد که شما به مسیری که برگزیده اید کاملاً ایمان دارید و این لزوماً به این معنا نیست که شما تحت آروزی قلبی خود آن را دنبال می کنید. اکنون زمان آن فرا رسیده که دقیقتر به جهان نگاه کرده تا بتوانید به مفاهیمی ظریف دست پیدا کنید.

اردیبهشت:

به جای اینکه با تصمیمات تزلزل ناپذیر خود نظر دیگران را جلب کنید — کاری که شما اغلب خوب از عهده اش بر می آیید– در روش کارتان تغییری ایجاد کنید. شاید این کار برای شما مفید باشد و باعث شود مدتی را با آرامش سپری کنید. اگر شما از این روش جدید ناراضی بودید، آن وقت می توانید روشتان را تغییر دهید. اما اگر شما مسیری را که برگزیده اید دوست داشتید، می توانید شادمانه به راهتان ادامه بدهید.

خرداد:

امروز احسااست ناراحت کننده شروع به ظاهر شدن کرده اند به طوری که شما ارزو می کنید زمان خوشی که از دست رفته فرا برسد. کج خلفی نکیند، برای اینکه قسمتهای زایدی از زندگی شما در حال گذر از یک مرحله به مرحله دیگر هستند. فقط به این دلیل که این موقعیت های اخیر خواستار توجه و دقت زیاد است، فکر نکیند که دوران خوشی به پایان رسیده است. حتی اگر اکنون احساسات شما جدی تر شده اند، با آنها در زمان حال زندگی کنید. به زودی نتیجه کارهایتان را خواهید دید.

تیر:

اگرچه ممکن است احساس کنید شخصی که بهتان بسیار نزدیک است در برابر شما مقاومت می کند، اما برایتان سخت است بر روی منشأ این مشکل انگشت بگذارید. دیگران در حالی که در مقابل این درک شما منفی نگر هستند، می توانند نسبت به آن حالت تدافعی نیز بگیرند. به جای اینکه بخواهید از عمق یک مشکل سر در بیاورید، مدتی صبر کنید و بعد ببینید چه اتفاقی می افتد. شما در چند روز آینده به ایده خوبی برای انجام این کار دست پیدا خواهید کرد.

مرداد:

اگر شما درباره افکارتان صحبت نکنید فرصتهای خوب نیز فرا می رسند، شما باید برای مدتی طولانی افکارتان را فقط پیش خود نگه دارید. این سخن به این معنا نیست که شما از تحریک کردن احساسات نیرومند می ترسید؛ بلکه فقط به این معنا است که شما نمی توانید بفهمید که برای محو کردن زخمهای کهنه و ناراحتیهای اخیر، انجام دادن چه کاری خوب است. اما راهی پیدا کنید که بتوانید به طور مؤثر موفق به شناختن هر نگرش منفی یا ناراحتی هایی که می توانند به نقطه ای بحرانی برسند، بشوید.

شهریور:

امتحان کردن فرضیه های شما در مورد کار و تفریح امروز می تواند یکی از ارتباطات مهم را روشن کند. اگر شما عضوی از یک گروه اجتماعی هستید، شاید وقت این باشد که بین نیازهای شخصی و اهداف افراد گروه تعادل ایجاد کنید. از بحث کردن با دوستتان در مورد چیزهایی که شما در این مراحل یاد گرفته اید، نهراسید، این کار می تواند شما را به یکدیگر نزدیکتر کند.

مهر:

امروز زندگی شما پیچیده تر شده است و وقتی در یک چنین شرایطی دیگران از شما درخواست می کنند شما نمی توانید بهشان جواب منفی بدهید. شاید شما نمی خواهید آنها ناامید شوند. شاید شما فکر می کنید که اگر الان به آنها کمک کنید بعداً خواهید توانست به آنها تکیه کنید. به هر دلیلی که شما به آنها جواب مثبت دادید، درحالیکه بر اساس نیازهای خود، نه نیازهای یک نفر دیگر، تصمیم می گیرید، فرصت رویارویی با ترسهای خودتان را از دست ندهید.

آبان:

پلوتو، یعنی سیاره بخت شما، آنقدر که دیگران فکر می کنند ترسناک نیست. امروز هنگامی که خورشید به سمت ظلمات و تیرگی پرتوافشانی می کند، شما شانس دیدن چیزهایی را دارید که معمولاً خارج از دسترس شما بودند. به جای اینکه از چیزهایی که پوشیده باقی مانده اند هراس داشته باشید، اکنون می توانید با یاری آنچه که آموخته اید کارتان را انجام دهید. زمانی که شما می خواهید با توجه به یافته های جدیدتان نقطه نظرات خود را تغییر دهید، قدرت شما افزایش پیدا می کند.

آذر:

امروز می تواند برای شما روزی باشد که تغییرات عاطفی ای که سالهای گذشته برایتان رخ داده دوباره یاد آوری شود. حتی اگر در مراحل پیشرفتی تکاملی تغییر قطعی ایجاد شد، مثل زمانی که کرم به پروانه می شود، این دگردیسی هنوز هم کامل نیست. در حالیکه کارهایی را قبلاً متوقف کرده بودید دوباره شروع می کنید، از خاطرات خود بهره بگیرید تا این پیشرفت تدریجی را در زمان حال زنده نگه دارید.

دی:

امروز شما وقتی که دیگران با شما مثل قبل رفتار می کنند احساس می کنید که تحت فشار قرار گرفته اید، گویی که یه این دلیل یک چنین اتفاقی می افتد که آنها با بی رحمی نمی خواهند تغییری در چشم انداز خود بدهند. خیلی متکبر نشوید، شما هنوز هم از این مخمصه رها نشده اید. خوشبختانه شما زمان اضافی دارید که تا قبل از اینکه با تغییراتی که در آینده به وجود می آید روبرو شوید، بتوانید کارهای را که جدیداً شروع کرده اید را تکمیل کنید.

بهمن:

شما دوست ندارید وقتی که احساس هایتان مورد خطر واقع می شوند، مجبور شوید ازشان دفاع کنید، برای اینکه اگر بخواهید به تنهایی برای فهمیدن این خطرها به طور کامل تلاش کنید به حد کافی استرس برایتان به وجود می آید. بی منطقی هرگز در لیست اهداف شما نبوده است. اما شما می دانید که موضوعی هست که حاضرید به خاطرش هر کاری را انجام دهید. به یاد داشته باشید که منطق خشک صرفاً شما را به این موضوع خاص نمی رساند، شما باید به دلتان رجوع کنید.

اسفند:

حتی در این طولانی ترین روز سال، هنگامی که در مورد مفهوم زندگی سئوالهایی به ذهنتان خطور می کند، ممکن است مجبور شوید به اعماق تاریک یک شب نفوذ کنید. خوشبختانه این مسأله غامض نسبت به هستی خیلی پایدار نیست، بنابراین شما به زودی قادر خواهید بود به همان رویه واقع بینی خود در زندیگی تان برگردید. اگر از خودتان یا مسیری که در پیش گرفته اید زیاد مطمئن نیستید، قبل از اینکه تصمیم مهمی بگیرد صبر کنید تا ببینید که چه اتفاقی می افتد.


برچسب‌ها: <-TagName->
[ یک شنبه 6 اسفند 1391برچسب:, ] [ 22:15 ] [ رضا زرگرانی ]

                             

شخصیت شناسی افراد از روی کفش
 

آیا می دانستید که می توانید تنها با توجه به کفش های افراد راجع به آنها قضاوت
کنید؟
همین الان به کفش های خود نگاه کنید. چه کفشی به پا دارید؟ کفش های تمیز واکس خورده؟
کفش های پاشنه بلند؟ کفش های قشنگ ولی کمی فرسوده؟
کفش های شما هر طور که باشند، تحقیقات نشان می دهد که می توان با نگاه کردن به کفش
های افراد راجع به شخصیتشان قضاوت کرد.روانشناسان دانشگاه کانزاس می گویند مدل،
قیمت، رنگ و شکل ظاهری کفش ها می توانند ویژگی های احساسی و شخصیتی افراد را نشان
بدهند.

در جریان تحقیقات افرادی که کفش ها را مشاهده می کردند حدود 90 درصد خصوصیات
شخصی صاحب آن را به درستی حدس زدند. 63 دانشجو به 208 جفت کفش نگاه کردند و خصوصیات
صاحب آنها را حدس زدند. صاحبان کفش ها که به طور داوطلبانه در این تحقیق شرکت کرده
بودند، قبلاً پرسش نامه تست شخصیت را پر کرده بودند و از آنها خواسته شده بود کفش
هایی را که بیشتر مورداستفاده قرار می دهند به محققان تحویل بدهند.
از شرکت کنندگان خواسته شد به کفش ها نگاه کنند و جنسیت، سن و موقعیت اجتماعی صاحب
آنها را حدس بزنند. خصوصیات شخصیتی موردنظر عبارت بود از برون گرایی یا درون گرایی،
محافظه کاری یا آزادی خواهی، ثبات احساسی، سازگاری و وجدان.
از آن جایی که کفش ها مدل ها، برندها، ظاهر و کاربرد های متفاوتی دارند می توانند
حامل اطلاعاتی راجع به تفاوت های شخصی باشند. بعضی از این تفاوت ها بارز و مشخص
هستند، مثلاً کفش های گرانقیمت به افراد مرفه و کفش های رنگارنگ یا روشن به افراد
برون گرا نسبت داده می شوند. کفش هایی که کهنه ولی تمیز هستند، می توانند نشاندهنده
وجدان کاری باشند.
از سوی دیگر کفش هایی که می توانند برای چندین هدف به کار روند نشان دهنده سازگاری
و تطبیق پذیری هستند، در حالی که چکمه های کوتاه نشان دهنده خشونت هستند. کفش های
نه چندان راحت شخصیت آرام فرد را نشان می دهند. کسانی که همیشه کفش های نو می پوشند
و از کفش های خود مراقبت می کنند کسانی هستند که نگران ظاهر خود، قضاوت دیگران و
روابط انسانی خود هستند.
افراد آزاداندیش کفش های ارزان قیمت می پوشند و به نگهداری از کفش های خود اهمیت
چندانی نمی دهند.



برچسب‌ها: <-TagName->
[ یک شنبه 6 اسفند 1391برچسب:, ] [ 17:26 ] [ رضا زرگرانی ]

شاید شما هم از کسانی باشید که با چربی دور شکم و مشکلات آن دست و پنجه نرم می کنند، اگر از این گونه افراد هستید متن زیر به شما در رفع این مشکل کمک بزرگی می کند.

بر اساس یک مطالعه، نوشیدن آب یخ، شیر، چای سبز، سرکه سیب و نوشیدنی های سویا به سوزاندن چربی شکم کمک می کند.

 

آب یخ

نوشیدن آب یخ به بدن کمک می کند تا کالری های بیشتری را بسوزاند.با نوشیدن آب یخ بدن مجبور می شود تا برای هم تراز کردن دمای آب یخ با دمای بدن کالری بیشتری را بسوزاند.

براساس نتایج یک مطالعه که در آلمان انجام شده است، نوشیدن دو لیوان آب یخ میزان سوخت و ساز بدن را دست کم 30 درصد افزایش می دهد.

شیر

از دیگرنوشیدنی هایی که به سوزاندن چربی های اطراف شکم کمک می کند ، شیر است. شیر به نوشیدنی معروف است که موجب افزایش سوخت و ساز بدن می شود. از شیر؛ خامه، بستنی و دیگر لبنیات تهیه می شود.

 

 

اما بیشتر مردم فراموش می کنند که شیر مملو از کلسیم است و کلسیم می تواند به کاهش چربی کمک کند چرا که کلسیم سرعت شکست سلول های چربی را افزایش می دهد.

با این وجود باید توجه داشت که نباید هر روز مقدار زیادی شیر مصرف کرد زیرا این کار موجب چاقی می شود.

 

چای سبز

چای سبز سومین نوشیدنی است که به سوزاندن چربی بدن کمک می کند.

چای سبز یک تاثیر متابولیک دارد که سیستم سوخت و ساز بدن را تا 4 درصد افزایش می دهد.

این میزان برای بیشتر مردم معادل سوزاندن 70 کالری اضافی در روز و یا از دست دادن 3 تا هفت پوند در سال است.

 

 

این نوشیدنی دارای کاتچین است که سطوح ترشح یک ماده شیمیایی را در مغز که موجب افزایش سرعت سوخت و ساز می شود، افزایش می دهد.

چای سبز با مهار حرکت گلوکز در سلول چربی از ابتلا به چاقی جلوگیری می کند.

 

سرکه سیب

سرکه سیب چهارمین نوشیدنی است که به سوزاندن چربی بدن کمک می کند. سرکه سیب همچنین موجب سم زدایی از کبد می شود . سم زدایی از کبد عامل مهم و اساسی در سوزاندن چربی به شمار می رود زیرا کبد به سوزاندن چربی های ذخیره شده در بدن کمک می کند.

همچنین کبد به صورت یک کاتالیست عمل می کند که سوخت و ساز بدن را تنظیم می کند.

 

 

برخی مردم ادعا می کنند که سرکه سیب می تواند چربی غذاهایی را که مصرف می کنیم قبل از این که جذب بدن شود، دفع کند.

توصیه می شود که قبل از مصرف غذا دو قاشق غذاخوری سرکه سیب با آب مصرف شود.

 

نوشیدنی سویا

نوشیدنی های مخلوط با سویا و یا پروتئین گندم پنجمین نوشیدنی است که به بدن در سوزاندن چربی کمک می کند.

سویا و پروتئین گندم از جمله بهترین منابع پروتئین هستند.

از آنجایی که این پروتئین ها به شکل مایع هستند مصرف آنها در مقایسه با منابع جامد سریعتر و ارزانتر است.

 

 

استفاده از هردو این نوشیدنی ها موجب افزایش سوخت و سازبدن می شود همچنین آنها از عضلات محافظت می کنند و موجب تقویت آنها می شود.

ایرنا نیز با اشاره به تاثیر برخی مواد در افزایش سوزاندن چربی در بدن نوشت: هرچه مقدار عضلات حفاظت شده بیشتر باشد میزان چربی که بدن می تواند بسوزاند ، بیشتر می شود.

[ ۱۳٩۱/۱٠/٢٢ ] [ ٦:٤٧ ‎ق.ظ ] [ سمانه ] [ نظرات (2) ]

 


برچسب‌ها: <-TagName->
[ یک شنبه 6 اسفند 1391برچسب:, ] [ 17:25 ] [ رضا زرگرانی ]

 


انگور یکی از بهترین و مغذی‌ترین میوه‌هاست. آب‌انگور نیز یکی از بهترین آبمیوه‌هایی است که برای سلامتی فواید زیادی دارد. در زیر به فواید آن اشاره می‌کنیم.

1. فلاوونوئید موجود در آب‌انگور سطح کلسترول LDL (کلسترول خوب) را در بدن بالا می‌برد و به همین ترتیب از ایجاد انسداد در شریان‌ها جلوگیری کرده و قلب سالم می‌ماند.

2. ریزوراتول موجود در آب‌انگور ار تشکیل تومور در بدن جلوگیری می‌کند و به همین روش از بروز سرطان جلوگیری می‌کند. آب‌انگور بنفش از سرطان سینه پیشگیری می‌کند.

3. با نوشیدن آب‌انگور، سطح اکسید نیتریک در بدن بالا می‌رود که ایجاد لخته در رگ‌های خونی را کاهش می‌دهد. این مسئله احتمال بروز بیماری و حمله قلبی را کاهش می‌دهد.

4. نوشیدن روزانه آب‌انگور به پایین نگه داشتن فشارخون کمک می‌کند.

5. آب‌انگور خواص ضدپیری دارد و به پایین نگه داشتن وزن نیز کمک می‌کند.

6. آنتی‌اکسیدان‌های موحود در آب‌انگور، سلول‌های تخریب‌شده را ترمیم کرده و همچنین از تخریب بیشتر آنها جلوگیری می‌کند.

7. فردی که به صورت روزانه آب‌انگور می‌نوشد، دچار سرفه و ترش کردن معده نمی‌شود.

8. نوشیدن آب‌انگور در صبح بدون شکر به درمان میگرن کمک می‌کند.

9. آب‌انگور اختلالات خونی را درمان کرده و برای پاکسازی خون فوق‌العاده است و سموم مضر را از بدن بیرون می‌برد.

10. آب‌انگور مشکل یبوست را نیز درمان می‌کند و یک ملین خوب به شمار می‌رود.

 


برچسب‌ها: <-TagName->
[ یک شنبه 6 اسفند 1391برچسب:, ] [ 17:22 ] [ رضا زرگرانی ]

ممکن است در هر جای دنیا، مثال ها و خاطراتی درباره برخورد بد

مادرشوهرها با عروس های خود وجود داشته باشد، اتفاقات خوب هم کم رخ نمی دهد و البته
هیچ کدام قابل تعمیم به زندگی دیگران نیست.

“اریکا ارسنالت” زن ۴۲ ساله آمریکایی از جمله این عروس هاست که قطعا رفتارها و
برخوردهایش تا مدتها جزء مثال های خوب رفتار یک عروس با مادر شوهر حساب خواهد شد
چرا که وی کلیه خود را به مادر شوهرش اهدا کرده است.

وی در تشریح علت این رفتار خود گفته است که برای جبران درد جدایی که مادر شوهرش از
طلاق او و همسرش متحمل شده این کار را انجام داده است. این زوج در سال ۱۹۹۳ ازدواج
کرده و سال پیش از هم جدا شده بودند؛ ثمره ازدواج این زوج دو فرزند ۱۷ و ۱۸ ساله
است که با پدر خود زندگی می کنند.

 


 

پس از مشخص شدن مشکل این مادر، پزشکان متوجه شدند که روند انتقال و جذب عضو با
فاکتورهای مد نظر تطابق دارد و بعد از یک عمل جراحی موفقیت آمیز کلیه عروس را به
مادر شوهر پیوند زدند.

عروس سابق خانواده گفته است که یکی از سخت ترین قسمت های طلاق برای او، دور شدن از
مادر شوهرش بوده است، آنها پس از طلاق نیز با یکدیگر ارتباط داشته اند و حتی اریکا
با دو خواهر شوهر خود نیز رفت و آمد داشته است.



برچسب‌ها: <-TagName->
[ شنبه 5 اسفند 1391برچسب:, ] [ 21:30 ] [ رضا زرگرانی ]

 

پل های باستانی از جمله جاذبه های گردشگری در نقاط
مختلف دنیا هستند و سالانه افراد بسیار زیادی را به خودشان جذب می کنند. این پل ها
در کشور مانیز کم نیستند.
به گزارش ایران ویج ، بر اساس نظر سنجی های متفاوت تعدادی از پل های سراسر دنیا به
عنوان زیباترین پل های دنیا انتخاب شده اند. این پل ها از میان پل های باستانی و
همچنین مدرن برگزیده شده اند.


“Pont du Gard”
این پل بر روی رودخانه گارد در جنوب فرانسه ساخته شده است و به عنوان یکی از نشانه
های مهندسی در زمان رومی ها شناخته می شود.
 این پل با اینکه گذرگاه عبور داشت اما در اصل برای رد کردن آب از روی رودخانه و
رساندن آن به یک روستای قدیمی در آن زمان ساخته شده بود. ارتفاع این پل در حدود ۱۷
متر است و برخی از سنگ های استفاده شده در آن تا ۶ تن وزن دارند.


“پل آهنی”
پل اهنی نام پلی در منطقه شورپ شیر در انگلستان است و شاید در نگاه اول چیز جالبی
برای انتخاب شدن به عنوان زیباترین پل دنیا نداشته باشد اما ویژگی های بسیار منحصر
به فردی را در دل خودش نگه داشته است. این پل اولین گذرگاهی است که تماما از آهن
ساخته شده است. حالت کمانی این پل به گونه ای طراحی شده است که همراه با انعکاس آن
در آب یک دایره دقیق را درست می کنند.


” Ponte
Vecchio”

این پل بر روی رودخانه آرنو در فلورانس ایتالیا بنا شده است و سازه ای فراتر از یک
پل است. این پل بیشتر به خیابان شباهت دارد و بر روی آن حتی می توان مغازه های
متفاوت را نیز پیدا کرد. این پل به عنوان یکی از مهم ترین جاذبه های توریستی شهر
فلورانس شناخته می شود. این پل در سال ۱۳۴۵ میلادی ساخته شد و جایگزین پلی شد که
سال های قبلش بر اثر سیل از بین رفته بود. این پل در طول جنگ جهانی دوم نیز یکی از
هدف های اصلی برای بمباران بود اما هیچ گاه نابود نشد.



“Golden Gate”
این پل به عنوان نماد شهر سانفرانسیسکو شناخته می شود و این شهر را به مارین متصل
می کند. در سال ۱۹۱۶ ایده ساخت این پل به میان آمد و در ابتدا هزینه ساخت این پل
نزدیک به ۱۰۰ میلیون دلار تخمین زده شده بود. طراحی به نام جوزف استراس مامور شد تا
این پل را بنا کند اما چون به ساخت پل های نه چندان زیبا مشهور بود کمتر کسی با این
تصمیم موافق بود. در نهایت او توانست همه را شگفت زده کند و بعد از ۲۲ سال آن را به
پایان رساند. این پروژه اولین جایی بود که در آن از کلاه ایمنی و همچنین تورهای
نجات استفاده می شد. در حین ساخت این پل ۱۹ نفر به کمک این تورها شانس زندگی مجدد
پیدا کردند.



“پل خواجو”
همانطور که گفتیم در میان پل هاس زیبای دنیا حتما باید نامی از ایران وجود داشته
باشد. در این لیست پل خواجو نماینده زیباترین پل ایران است. این پل که به دستور شاه
عباس دوم ساخته شده است نزدیک به ۱۳۰ متر درازا دارد و ۱۲ متر نیز پهنای آن است.
نام دیگر این پل را پل رکن الدین می دانند. این پل از ۲۴ دهانه تشکیل شده است و در
قدیم از آن به عنوان سد نیز استفاده می شده است. از این پل در اشعار بسیاری نیز سخن
امده است. تاریخ شناسان دوره صفوی عقیده دارند که شاه عباس این پل را برای متصل
کردن دو محله خواجو و تخت فولاد بنا کرده است.


 


برچسب‌ها: <-TagName->
[ شنبه 5 اسفند 1391برچسب:, ] [ 15:21 ] [ رضا زرگرانی ]

 

دختر عجیبی که در رگ‌هایش خون وجود ندارد تصاویر

در یک پدیده بسیار نادر نوزادی بدون داشتن خون در رگ هایش متولد شد!
اولویا نوروتن دختر شش ماهه ای است که طی یک پدیده نادر بدون وجود خون در رگ هایش متولد شد. براساس گزارش ها، این دختر هنگامی که بدنیا آمده است در رگ هایش خون جاری نبود و بدون خون زنده ماند و به حیات خود ادامه داده است.
SiteRooz.com
طبق تشخیص پزشکان استرالیایی، این نوزاد هنگام تولد تمامی خونی را که در رگ هایش جاری بوده را از دست داده است. پزشکان پس از تولد این نوزاد تنها دو ساعت وقت داشته اند که خون را به بدن این نوزاد بازگرداند تا وی بتواند به زندگی خود ادامه دهد.
SiteRooz.com
پزشکان توانستند طی دو ساعت خون را به بدن او بازگرداندند و جان وی را نجات دادند. پزشکان استرالیایی این پدیده را بسیار نادر می دانند و از هر پنج هزار نوزادی که متولد می شود تنها یک نفر به این بیماری مبتلا می شود.
SiteRooz.com

 


برچسب‌ها: <-TagName->
[ شنبه 5 اسفند 1391برچسب:, ] [ 14:30 ] [ رضا زرگرانی ]
صفحه قبل 1 صفحه بعد
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آرشیو مطالب
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 41
بازدید کل : 12191
تعداد مطالب : 20
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1


Alternative content


/hadis.js">
m=window.prompt("لطفا اسم شریفتون؟") window.alert(" به وبلاگ من خوش امدی " +m)
دریافت کد خوش آمدگویی
دریافت کد خداحافظی

دیکشنری آنلاین

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 41
بازدید کل : 12191
تعداد مطالب : 20
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

کوروش کبیر




نويسندگان
جدیدترین مطالب
<-PostContent->
برچسب‌ها: <-TagName->

ادامه مطلب
[ <-PostDate-> ] [ <-PostTime-> ] [ <-PostAuthor-> ]
صفحه قبل 1 صفحه بعد
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آرشیو مطالب
امکانات وب
<-BlogCustomHtml->


کد شمارش معکوس سال جدید

/hadis.js"> m=window.prompt("لطفا اسم شریفتون؟") window.alert(" به وبلاگ من خوش امدی " +m)
دریافت کد خوش آمدگویی
دریافت کد خداحافظی

دیکشنری آنلاین

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 41
بازدید کل : 12191
تعداد مطالب : 20
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

خبرنامه وبلاگ:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید


کوروش کبیر




نويسندگان
جدیدترین مطالب
<-PostContent->
برچسب‌ها: <-TagName->

ادامه مطلب
[ <-PostDate-> ] [ <-PostTime-> ] [ <-PostAuthor-> ]
صفحه قبل 1 صفحه بعد
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آرشیو مطالب
امکانات وب
<-BlogCustomHtml->


کد شمارش معکوس سال جدید